بسیار اتفاق می افتد که مدیران شرکت­های تولیدی در مسافرت های تجاری خود و یا در بازدید از نمایشگاه های بین المللی مجذوب یک فناوری جدید شده و قدرت فروش شرکت ارایه دهنده فناوری مذبور آنها را مسخ می نامید. این مدیران پس از فراغت از مسافرت در اولین اقدام بدون کوچکترین ملاحظه ای (نهایتا ملاحظات اقتصادی) دستور به خرید فناوری می دهد. متاسفانه نبود دانش و نگرش مدیریت فناوری نزد مدیران بنگاه های بخش خصوصی و دولتی ضربات جبران ناپذیری را به بنگاه و گاه صنعت وارد می آورد که در بلند مدت اثر آن دیده می شود. در این مواقع جای خالی مشاوران مدیریت فناوری برای آموزش و مشاوره احساس می گردد.